Uganda Sağlık Bakanlığı, ülkede iki yeni Ebola vakasının daha tespit edildiğini duyurdu. Bakanlıktan yapılan açıklamada, yeni vakaların başkent Kampala'da bulunan özel bir sağlık kuruluşunda görevli iki sağlık çalışanı olduğu belirtildi.
Vakaların, ilgili tedavi birimine kabul edildiği ve tedavilerinin sürdüğü bildirildi. Bu yeni vakalarla birlikte Uganda'da teyit edilmiş toplam Ebola vakası sayısının yediye yükseldiği kaydedildi.
Ebola salgını, komşu ülke Demokratik Kongo Cumhuriyeti'nde (DKC) 15 Mayıs'ta ilan edilmişti. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), salgının halk sağlığı açısından "çok yüksek risk" oluşturduğunu belirtmişti. DKC'de şu ana kadar 867 şüpheli vaka bildirilmiş ve bunlardan 204'ü hayatını kaybetmişti.
Uganda, salgının yayılmasını önlemek amacıyla 20 Mayıs Perşembe günü DKC'ye yönelik tüm toplu taşıma seferlerini askıya almıştı. Ülkede ilk Ebola vakası 15 Mayıs'ta doğrulanmış, bir kişi hayatını kaybetmişti.
DSÖ Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, pazar akşamı yaptığı açıklamada, DKC'de salgının başlangıcından bu yana 900'den fazla kişinin virüsle enfekte olduğundan şüphelenildiğini belirtti. Ebola, son elli yılda Afrika'da %25 ila %90 arasında değişen ölüm oranlarıyla 15.000'den fazla kişinin ölümüne neden olmuş ölümcül bir virüstür.