Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Amasya'da yaşanan sel felaketinin ardından zarar gören tarım alanları ve üreticiler hakkında açıklamalarda bulundu. Bayraktar, Yeşilırmak Nehri'ndeki taşkın sonrası 16 Mayıs'ta meydana gelen selden 5 bin 865 dekar tarım alanının etkilendiğini bildirdi.
Selden etkilenen üreticilerin devlet desteği ve borçların yapılandırılmasını talep ettiğini belirten Bayraktar, il genelinde 13 köy, 1 belde ve 1 mahallenin zarar gördüğünü ifade etti. Aksalur, Kızılca ve Ovasaray köylerinde çiftçilerle bir araya gelen Bayraktar, TARSİM sigortası kapsamında olmayan üreticilerin de destek beklentisi içinde olduğunu vurguladı. Geçen yıl dondan zarar gören ve devlet desteği alan üreticiler gibi, selden etkilenenlerin de benzer bir yardım almasını istediklerini dile getirdi.
Bayraktar, çiftçiyi tarım sektöründe tutmanın giderek zorlaştığını ve göç yaşandığını söyledi. Afet bölgelerindeki durumun ilgili kurumlara rapor edildiğini aktaran Bayraktar, çiftçilere yardım eli uzatılması, borçlarının yapılandırılması ve bir can suyu verilmesi gerektiğini belirtti. Bu tür afetler karşısında çiftçiye destek olunmazsa, sektördeki göçün artması endişesini taşıdığını ifade etti.
Geçen yıl yaşanan kuraklığa da değinen Bayraktar, bu yılki yağışlardan memnuniyet duyduğunu dile getirdi. Gelen yağışların kuraklık tehdidini ortadan kaldırdığını ve buğday ile arpa rekoltesinin son yılların rekorunu kırabileceğini öngördü. İncelemeler sırasında TZOB Orta Doğu Anadolu Bölge Temsilcisi Y.K. ve Amasya Ziraat Odası Başkanı M.C. de Bayraktar'a eşlik etti.