ABD Başkanı Donald Trump, İran'ın nükleer anlaşma müzakerelerinde oyalama taktiği izlediğini belirterek, ülkeye yönelik sert müdahalelerde bulunulacağını açıkladı. Trump, İran'ın anlaşmayı imzalaması gerektiğini vurgulayarak, aksi takdirde sonuçlarına katlanacağını ifade etti.
Basın toplantısında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Trump, İran'ın anlaşmaya yanaşmayıp zaman kazandığını savundu. Trump, "İran'ı bugün de çok sert bir şekilde vuracağız. İran'ın artık anlaşmayı imzalaması gerekiyor." şeklinde konuştu. Anlaşma sürecinde İran'ın kendilerini oyaladığını ve aptal yerine koymaya çalıştığını öne süren Trump, geçmişte bazı başkanların İran ile iş yaptığını belirtti.
Trump, daha önceki bir açıklamasında İran ordusunun ciddi bir çöküş yaşadığını iddia etmişti. Ordunun büyük bir kısmının işlevsiz hale geldiğini savunan Trump, gelişmeleri "tam bir karmaşa" olarak nitelendirdi. Trump, "İran ordusu tam bir karmaşa içinde. Donanması ve hava kuvvetleri gibi büyük bir kısmı artık yok, tamamen yenilgiye uğradılar." ifadelerini kullandı.
Tahran yönetiminin dış politikadaki söylemlerinin içinin boş olduğunu savunan Trump, İran'ı eylemsizlikle suçladı. Bölgedeki güç dengelerinin değiştiğine işaret eden Trump, "İran sadece konuşuyor, icraat yok. Orta Doğu'nun zorbası öldü." dedi. Trump, İran ile yürütülen diplomatik anlaşma süreçlerinde Tahran'ın masada zaman kaybettiğini ve fırsatı kaçırdığını belirterek, "Onlar için harika olacak bir anlaşmayı müzakere etmek için çok uzun süre beklediler, şimdi bedelini ödeyecekler." tehdidinde bulundu.