Rusya Güvenlik Konseyi Başkan Yardımcısı Dmitri Medvedev, Avrupa Birliği (AB) diplomatlarını hedef alarak tehditlerde bulundu. Medvedev, AB'nin Rusya'nın uyarılarına rağmen Kiev'deki diplomatik varlığını sürdürmesini eleştirdi.
X platformunda bir paylaşım yapan Medvedev, AB'nin Kiev'deki diplomatik personel sayısını azaltması gerektiğini ima ederek, "Görünüşe göre ellerinde fazladan diplomat var ve personel sayısını azaltmaya ihtiyaç duyuyorlar," ifadelerini kullandı. Rusya, Pazartesi günü Ukrayna'nın başkenti Kiev'e yönelik büyük bir saldırı başlatacağını duyurmuştu.
Avrupa Komisyonu Sözcüsü Anitta Hipper, Rusya'nın bu tehditlerine sert tepki gösterdi. Düzenlenen basın toplantısında Hipper, Rusya'nın sadece panik yaymaya çalıştığını belirterek, bu tür tehditlerin işe yaramayacağını vurguladı. Hipper, AB'nin Kiev'deki operasyonlarını sürdüreceğini ve bu tehditlerin çaresizlik göstergesi olduğunu ifade etti.
Bu gelişmelerin ardından ABD Dışişleri Bakanlığı da önemli bir diplomatik teması duyurdu. ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio ile Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov'un Pazartesi günü telefon görüşmesi gerçekleştirdiği bildirildi. Görüşmede, Ukrayna'daki çatışmaların yanı sıra İran'daki durumun da ele alındığı belirtildi.