Orta Afrika Cumhuriyeti hükümeti, başkent Bangui'nin güneybatı kesimlerinde tespit edilen vakalar neticesinde resmi olarak kolera salgını ilan etti.
Sağlık Bakanı Pierre Somse tarafından yapılan açıklamaya göre, başkentin Bimbo ve Mbaiki bölgelerinde toplam 197 kolera vakası doğrulanmış durumdadır. Söz konusu salgın nedeniyle şu ana kadar 24 kişinin yaşamını yitirdiği bildirildi.
Bakan Somse, virüsün yayılım hızını kesmek amacıyla etkilenen yerleşim alanları ile çevre köylerde önleyici tedbirlerin ivedilikle devreye alındığını ifade etti. Sağlık Bakanlığı ekiplerinin, salgının kaynağını tespit etmek üzere kapsamlı bir çalışma yürüttüğü kaydedildi.
Halkın hijyen kurallarına azami dikkat göstermesi ve bulaş riskine karşı sağlık protokollerine uyması yönünde çağrıda bulunan Somse, hükümetin salgını dizginlemek için tüm imkanları seferber ettiğini belirtti. Vibrio bakterisinin yol açtığı kolera, özellikle kirli su ve gıda tüketimiyle bulaşarak ciddi su kaybına ve tedavi edilmediği takdirde ölümlere sebebiyet vermektedir.