İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, İsrail ordusuna Gazze Şeridi'nde işgal altındaki bölgelerin oranını yüzde 70'e çıkarma talimatı verdiğini bildirdi. Netanyahu, Vadi Konferansı'nda yaptığı açıklamalarda, Gazze ve Lübnan'a yönelik operasyonlara değindi.
Netanyahu, İsrail ordusunun Gazze Şeridi'nde kontrolü altındaki alanları yüzde 70'e genişletmesi yönünde talimatlandığını belirtti. Ayrıca, ateşkese rağmen Lübnan'a yönelik hava ve kara saldırılarının sürdüğünü ifade eden Netanyahu, İsrail kara birliklerinin Litani Nehri'nin kuzeyine ilerlediğini duyurdu.
Netanyahu, Lübnan'a yönelik saldırıların artarak devam edeceği tehdidinde bulunarak, "Şimdi Beyrut'a saldırdık, dün Sur'a saldırdık. Saldırıyoruz ve çok daha sert saldıracağız." şeklinde konuştu. İsrail ordusu, daha önce de Lübnan'ın güneyindeki Şuveyfet bölgesine hava saldırısı düzenlemiş, dün ise Sur kenti çevresine yoğun saldırılar gerçekleştirmişti.
Daha önce 25 Mayıs'ta orduya Lübnan'a yönelik saldırıların yoğunlaştırılması talimatını verdiğini açıklayan Netanyahu, 15 Mayıs'ta Gazze'deki işgalin yüzde 60'a çıkarıldığını duyurmuştu. İsrail ordusunun, Ekim 2025'teki ateşkes kapsamında oluşturulan ve Gazze'nin yüzde 53'ünü kapsayan "Sarı Hat"ı güncelleyerek, Filistinlileri daha dar bir alana hapsetmek amacıyla yeni bir "Turuncu Hat" oluşturduğu belirtiliyor. Bu yeni hat ile Filistinlilerin topraklarının yüzde 11'inin daha işgal edileceği ve Gazze Şeridi'nin yalnızca yüzde 36'lık bölümüne sıkıştırılacakları ifade ediliyor. İsrail ordusu, sivil halkı güvenlik gerekçesiyle "Sarı Hat"a yaklaştırmazken, Gazze'deki yaşam alanlarını daraltmaya devam ediyor.