NATO Genel Sekreteri Rutte, Beyaz Saray'da ABD Başkanı Donald Trump ile gerçekleştirdiği görüşmenin ardından önemli açıklamalarda bulundu. Görüşmede, Ankara'da düzenlenecek olan NATO Zirvesi ile Avrupa ve Kanada'nın savunma bütçelerinin artırılması gibi kritik başlıklar ele alındı.
İran'ın nükleer kapasitesine dikkat çeken Rutte, müttefik ülkelerin bu konuda ortak bir duruş sergilediğini belirtti. İran'ın nükleer silah edinmesinin küresel ölçekte bir tehdit unsuru olacağını savunan Rutte, "İran hiçbir şekilde nükleer silah kapasitesine sahip olmamalı" değerlendirmesinde bulundu.
ABD Başkanı Donald Trump'ın NATO'ya olan bağlılığının devam ettiğini ifade eden Rutte, Trump'ın müttefik devletlerden savunma harcamalarını yükseltmelerini talep ettiğini aktardı. Bu kapsamda İspanya'nın savunma hedeflerine yönelik taahhütleri de görüşme gündemindeydi.
İspanya yönetiminin, savunma harcamalarını gayrisafi yurt içi hasılanın yüzde 2,2'sine çıkararak hedeflere ulaşabileceğini savunduğunu belirten Rutte, bu görüşe katılmadığını dile getirdi. Hedeflenen seviyelere ulaşılması için daha yüksek savunma harcamalarının zorunlu olduğunu vurgulayan Rutte, konuyla ilgili görüş ayrılıklarının geçen yıldan bu yana sürdüğünü kaydetti.