Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, iktidardaki İşçi Partisi toplantısında yaptığı açıklamada, nükleer cephaneliğin genişletilmesi yönünde karar alındığını duyurdu. ABD ve müttefiklerinden gelen tehditlerin gerekçe gösterildiği açıklamada, nükleer kapasitenin artırılmasının küresel istikrarsızlık ortamında "en doğru ve tek yol" olduğu savunuldu.
Askeri Envanterde Büyük Genişleme Hedefleniyor
Pyongyang yönetimi tarafından alınan kararlar doğrultusunda, savaş gemilerinin nükleer füzelerle donatılması ve silah üretiminde kullanılan ham madde miktarının iki katına çıkarılması planlanıyor. Kim Jong-un, önümüzdeki 5 yıllık süreçte her yıl iki yeni savaş gemisinin inşa edileceğini taahhüt etti. Bu kapsamda demiryolu ve karayolu mobil fırlatıcıları ile genişleyen bir denizaltı filosunun da envantere katılması bekleniyor.
Uzmanlardan Stratejik Analizler
Seul merkezli Sejong Enstitüsü araştırmacılarından P.W., Kuzey Kore'nin nükleer cephaneliğini tek bir askeri müdahale ile imha edilemeyecek kadar dağınık bir yapıya dönüştürmeyi amaçladığını belirtti. Kore Ulusal Birleşme Enstitüsü Kıdemli Araştırmacısı H.M. ise Pyongyang'ın, ABD nükleer şemsiyesi ve bölgedeki üçlü askeri iş birliğine karşı koyabilmek adına asgari caydırıcılığın ötesinde bir kapasite arayışında olduğunu ifade etti.
Anayasal Değişiklik ve Silahsızlanma Süreci
Kuzey Kore'de nükleer kuvvetlerin komutası, yapılan anayasa değişikliği ile doğrudan Kim Jong-un'a verildi. Kore Savunma Analizleri Enstitüsü'nden (KIDA) L.H.R., Pyongyang'ın nükleer silahsızlanma konusundaki görüşlerinin artık geçerli olmadığını Washington'a kabul ettirmek istediğini dile getirdi. Güney Kore Cumhurbaşkanı Lee Jae Myung ve ABD yönetimi nükleerden arındırılmış bir yarımada hedeflese de, uzmanlar sürecin gelecekte silah kontrolü müzakerelerine evrilebileceğini öngörüyor.