İstanbul'da Kurban Bayramı'nın ikinci gününde, kurban kesimi sırasında yaşanan yaralanmalar nedeniyle sağlık kuruluşlarına başvuran kişi sayısı 869'a ulaştı. Konuyla ilgili olarak sosyal medya üzerinden bir açıklama yapan Güner, yaralanmaların büyük çoğunluğunun ehil olmayan kişilerce ve gerekli güvenlik tedbirleri alınmadan yapılan kesim işlemlerinden kaynaklandığını belirtti.
Güner, vatandaşların benzer yaralanma durumlarıyla karşılaşmamaları için kurban kesim işlemlerinin mutlaka konuyla ilgili bilgi ve beceriye sahip kişiler tarafından, gerekli güvenlik önlemleri alınarak gerçekleştirilmesi gerektiğinin altını çizdi. Sağlık kuruluşlarına başvuran yaralı vatandaşlara acil şifalar dilendiği ifade edildi.
Yetkililer, özellikle bayram süresince bu tür kazaların önlenmesi için dikkatli olunması çağrısında bulundu. Vatandaşların, kurban kesim işlemleri sırasında olası risklere karşı bilinçli davranmaları ve güvenlik kurallarına uymaları tavsiye edildi.
Bu yaralanmaların, acemi kasapların neden olduğu kesikler, ezilmeler ve diğer travmatik sonuçlardan kaynaklandığı gözlemleniyor. Güvenli kesim yöntemleri ve ilk yardım bilgileri konusunda farkındalığın artırılması, benzer olayların tekrar yaşanmaması için önem taşıyor.