Japonya sınırları içerisinde 5,9 büyüklüğünde bir deprem kaydedildi. Sarsıntının merkez üssüne ilişkin veriler resmi kurumlar tarafından paylaşıldı.
ABD Jeolojik Araştırma Merkezi (USGS) tarafından yapılan açıklamaya göre, sarsıntının merkez üssü Noda şehrinin 50 kilometre doğu-kuzeydoğusu olarak tespit edildi. Depremin yerin 35 kilometre derinliğinde gerçekleştiği belirtildi.
Meydana gelen sarsıntı sonrasında bölgede herhangi bir tsunami uyarısı yapılmadı. Yetkililer tarafından yapılan ilk değerlendirmelerde, deprem nedeniyle henüz bir can veya mal kaybı yaşanmadığı bilgisi verildi.
Bölgedeki sarsıntı sonrası incelemelerin sürdüğü ve yerel otoritelerin durumu yakından takip ettiği öğrenildi.