Türkiye genelinde etkisini artıran yüksek sıcaklıklar, ilaçların güvenliğini ve tedavi süreçlerini riske atıyor. Uzmanlar, aşırı sıcak ve nem oranının bazı ilaçların kimyasal yapısını bozarak etkinliğini yitirmesine yol açabileceği konusunda uyarılarda bulunuyor.
İstanbul Eczacı Odası Yönetim Kurulu Üyesi Eczacı Özben Özge Yüksel, kronik hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçların uygun koşullarda muhafaza edilmesinin kritik önem taşıdığını belirtti. Yüksel, ilaçların genel saklama ısısının 15-25 derece arasında olması gerektiğini vurguladı.
İlaçların doğrudan ışığa maruz kalmasının bozulma riskini artırdığını ifade eden Yüksel, şu açıklamalarda bulundu:
"Isı ve neme maruziyet ilacın etkinliğini azaltabilir ya da tamamen bozulmasına neden olabilir. Soğuk zincir saklanması gereken ilaçlar hariç ilaçların genel olarak saklama ısısı 15-25 derecedir. Yaz aylarında ilaçların direkt ışığa maruz kalacak ortamlarda saklanması ilaçların bozulmasına neden olabilir. Bu bozulma tedavinin başarısız olmasına ve hastalığın seyrinin bozulmasına neden olabilir"
Mutfak ve banyo gibi alanların sıcaklık ve nem değişimlerinin en yoğun yaşandığı yerler olduğunu belirten Yüksel, bu mekanların ilaç saklamak için uygun olmadığını dile getirdi. İlaçların serin, kuru ve doğrudan ışık almayan kapalı dolaplarda tutulması tavsiye ediliyor. Ayrıca, çocuk antibiyotikleri gibi süspansiyon formundaki ilaçların sulandırıldıktan sonra buzdolabında muhafaza edilmesi gerektiği hatırlatıldı.