İsrail hükümet yetkilileri, ABD ile İran arasında sağlanan mutabakat zaptına rağmen, Lübnan'ın güneyinde oluşturulan 'güvenli bölge' olarak tanımlanan şeritte askeri varlıklarını sürdüreceklerini duyurdu.
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Savunma Bakanı Yisrael Katz ve Genelkurmay Başkanı Eyal Zamir'in katılımıyla gerçekleştirilen toplantının ardından ortak bir yazılı açıklama yayımlandı. Toplantıda ayrıca İsrail ordusunun Kuzey Cephesi Komutanı Tümgeneral R.M. da hazır bulundu. Yapılan açıklamada, terör altyapısının imhası ve vatandaşların güvenliğinin sağlanması amacıyla Lübnan'ın güneyindeki varlığın korunacağı vurgulandı.
Başbakan Netanyahu ve Genelkurmay Başkanı Zamir tarafından yapılan ortak bildiride, "İsrail vatandaşlarının ve askerlerinin güvenliğinden hiçbir taviz verilmeyeceğini ve bunun her zaman öncelikler listesinde ilk sırada yer alacağını" ifade edildi. Bu kararlılık mesajı, İsrail ordusunun bölgedeki operasyonel hareket alanını koruma amacını taşıyor.
İsrail Ordu Radyosu, söz konusu açıklamanın İsrail siyasetinde ordunun hareket kabiliyetinin kısıtlanmasına yönelik endişeleri yansıttığını belirtti. Öte yandan, İsrail Kanal 13 televizyonu, ABD'nin İsrail'e Lübnan sınırında tanıdığı sınırsız hareket yetkisinin sona ermiş olabileceğine dair iddiaları gündeme getirdi. İsrail, 2023 yılından bu yana Lübnan'ın güneyinde Gazze'deki yapıya benzer bir tampon bölge oluşturarak sınır hattını Lübnan içlerine doğru 10 kilometre genişletmiş durumda.