USD 46,55₺ ▲0.03% EUR 53,00₺ ▲0.08% ALTIN 6.109₺ ▲1.20% BTC 2,80M₺ ▲0.31% Mugla 26°C
27 Haziran 2026

Marmaris Güncel

Yaşam • Moda • Kültür

İran Devrim Muhafızları Körfez Bölgesindeki ABD Üslerine Misilleme Saldırısı Yapıldığını Duyurdu
Dünya

İran Devrim Muhafızları Körfez Bölgesindeki ABD Üslerine Misilleme Saldırısı Yapıldığını Duyurdu

İran Devrim Muhafızları, Körfez bölgesindeki ABD üslerine misilleme saldırıları düzenlendiğini duyurdu. İbrahim Azizi, ateşkes ihlaline sert tepki gösterdi.

İmza: Marmaris Güncel Dünya Servisi Yayın: 👁 10,343

İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), Körfez bölgesinde yer alan ABD askeri üslerine yönelik misilleme saldırıları gerçekleştirildiğini bildirdi. İran devlet televizyonu aracılığıyla yapılan resmi açıklamada, saldırıların bir karşılık niteliği taşıdığı ifade edildi.

Saldırganlık Tekrarlanırsa Karşılık Daha Kapsamlı Olacak

Yapılan açıklamada, mevcut durumun bir uyarı niteliği taşıdığı belirtilerek, "Saldırganlık tekrarlanırsa vereceğimiz karşılık bundan daha kapsamlı olacaktır" ifadelerine yer verildi. Washington yönetiminin daha önce varılan mutabakat hükümlerini ihlal ettiği ve taahhütlerini yerine getirmediği savunuldu.

DMO tarafından yapılan bu duyuruya ilişkin olarak, Körfez ülkeleri tarafından henüz resmi bir doğrulama yapılmadı. Bölgedeki askeri hareketliliğin boyutu ve saldırıların sonuçları takip ediliyor.

İran Meclisi'nden Sert Uyarı

ABD ordusu, Hürmüz Boğazı'nda bir ticari gemiye yapılan saldırının ardından İran'daki belirli hedefleri vurduğunu açıklamıştı. İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD'nin müzakereler sürecinde saldırı gerçekleştirdiğini belirterek, "Ateşkesin bu pervasızca ihlali, her zaman olduğu gibi onların geri adım atmasına ve pişmanlık duymasına yol açacaktır" uyarısında bulundu.

İlgili Haberler