Giresun'da 23 Mayıs'ta meydana gelen ve aynı aileden 3'ü çocuk 5 kişinin hayatını kaybettiği, 7 kişinin ise yaralandığı trafik kazasıyla ilgili Giresun Valisi Mustafa Koç açıklamalarda bulundu.
Vali Koç, kazaya karışan tır sürücüsünün uyuduğu ihtimali üzerinde durduklarını belirtti. Güvenlik kamerası görüntülerine de değinen Koç, kırmızı ışıkta duran bir araca arkadan gelen aracın, muhtemelen sürücüsünün uyuduğu için çarptığını değerlendirdiklerini ifade etti.
Giresun Valisi Mustafa Koç, Kurban Bayramı dolayısıyla kent genelinde oluşturulan uygulama noktalarında görev yapan güvenlik güçlerini ziyaret etti. Emniyet şeridine yönlendirilen araç şoförleriyle bayramlaşan ve tedbirli olmaları konusunda uyarılarda bulunan Vali Koç, araçlarda bulunan çocuklara da hediyeler verdi.
Denetimlerin ardından açıklama yapan Vali Koç, bayram süresince yaklaşık 90 uygulama noktasında 300'e yakın araç, 1500'e yakın personel, 20'ye yakın hava aracı, deniz polisleri ve sahil güvenlik unsurlarıyla tedbirlerin planlandığını kaydetti. Koç, Doğu Türkistan, Filistin ve Gazze'deki mazlum milletlerin de kurtuluşuna vesile olmasını diledi.
'MUHTEMELEN UYUDUĞUNU DEĞERLENDİRİYORUZ' başlığıyla değerlendirmelerde bulunan Vali Koç, kazanın herhangi bir eksiklikten kaynaklanmadığını, sürücünün dikkatinin ve kurallara uymasının önemini vurguladı. Güvenlik kamerasına yansıyan görüntülerde, kırmızı ışıkta duran araca arkadan gelen aracın çarptığını ve sürücünün muhtemelen uyuduğunu düşündüklerini tekrar dile getirdi. Önümüzdeki dönemlerde emniyet, belediye ve Karayolları gibi sorumlu kurumlarla iş birliği içinde, olası eksiklikleri değerlendirerek iyileştirme yönünde çalışmaların yapılacağını belirtti.