Fransa Sağlık Bakanlığı, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde yürütülen insani yardım görevinden dönen bir doktorun Ebola virüsü taşıdığını duyurdu. Söz konusu vaka, Fransa sınırları içerisinde kaydedilen ilk Ebola enfeksiyonu olarak kayıtlara geçti.
Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan resmi açıklamada, "ülke topraklarında ilk Ebola virüsü vakasının tespit edildiğini bugün doğruladık" ifadeleri kullanıldı. Durumun ciddiyeti üzerine Başbakan Sebastien Lecornu'nun süreci yakından takip ettiği bildirildi.
Enfekte olan doktorun sağlık ekipleri tarafından derhal izole edildiği ve temaslı takibi çalışmalarının başlatıldığı belirtildi. Yetkililer, mevcut durumun Avrupa genelindeki halk sağlığı açısından düşük risk seviyesinde olduğunu vurguladı.
Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nin Ituri eyaletinde devam eden salgın kapsamında, Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tarafından uluslararası halk sağlığı acil durumu ilan edilmişti. Mevcut salgının, henüz onaylanmış bir aşısı veya tedavisi bulunmayan nadir bir varyant olan Bundibugyo virüsünden kaynaklandığı ifade edildi.