Dünya Sağlık Örgütü'nün (DSÖ) küresel acil durum ilan ettiği Ebola virüsü, Avrupa'da endişeye neden oldu. İtalya'nın ardından Avusturya'da da Uganda seyahatinden dönen bir kişide şüpheli Ebola vakası tespit edildi. Bu gelişmeler üzerine Avrupa genelinde sağlık protokolleri en üst seviyeye çıkarıldı.
Avusturya'da Uganda'dan dönen bir vatandaşın semptom göstermesi üzerine hastaneye kaldırıldığı ve izole edildiği bildirildi. Pazartesi günü Uganda'dan dönen hastanın ülkeye girişinden itibaren tıbbi yönergeler doğrultusunda karantinaya alındığı belirtildi. Hastadan alınan ilk kan örneğinde virüse rastlanmazken, kesin tanı için ikinci test sonucunun beklendiği açıklandı. Hastanın bu süreçte sıkı karantina altında tutulacağı ifade edildi.
Avrupa'daki ilk alarm İtalya'nın Milano kentinde verilmişti. Uganda'da insani yardım görevlisi olarak çalışan iki kişinin, ülkeye dönüşlerinde yüksek ateş, kusma ve ishal gibi belirtilerle hastaneye başvurduğu öğrenildi. Erkek hastada bağırsak sorunları, kadın hastada ise nörolojik semptomlar gözlemlendiği rapor edildi. İtalyan yetkililer, vakaların temas geçmişini ve biyolojik numunelerini incelemeye devam ediyor.
Dünya Sağlık Örgütü, Demokratik Kongo Cumhuriyeti ve Uganda'daki salgının yayılması ve can kayıplarının artması üzerine 17 Mayıs'ta küresel sağlık acil durumu ilan etmişti. DSÖ Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, salgının müdahale operasyonlarından daha hızlı yayıldığı uyarısında bulundu. Afrika Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri'nin raporuna göre, Ruanda, Kenya, Tanzanya, Angola ve Güney Sudan gibi komşu on ülke de Ebola tehdidi altında.