Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Yapılan görüşmede, iki ülke arasındaki ikili ilişkiler ile bölgesel ve küresel düzeydeki gelişmeler kapsamlı bir şekilde ele alındı.
Görüşme sırasında Türkiye ve İran arasındaki diplomatik süreçler üzerinde duruldu. İki lider, bölgesel istikrarın sağlanmasına yönelik konuları değerlendirdi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, görüşme esnasında İran-ABD mutabakatının memnuniyet verici bir gelişme olduğunu ifade etti. Türkiye'nin, söz konusu sürecin barışçıl bir şekilde neticelenmesi adına gerekli tüm desteği sunmaya hazır olduğu vurgulandı.
Diplomatik temasların, bölgedeki gerilimlerin azaltılması ve kalıcı barışın tesisi noktasında önem taşıdığı belirtildi. Görüşme, iki ülke arasındaki iş birliği mekanizmalarının güçlendirilmesi temennileriyle tamamlandı.