Milli Savunma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, Kurban Bayramı'nın ilk gününde Edirne'de görevli hudut birlikleri ziyaret edildi. Milli Savunma Bakanı Yaşar Güler, beraberindeki TSK Komuta Kademesi ile birlikte Yunanistan sınırındaki Arda Hudut Bölük Merkezi'nde bulunan askerlerle bir araya geldi.
Bakan Güler, hudut tekmilini almasının ardından, Türk bayrağını öperek Bölük Komutanı'na teslim etti. Bölük Komutanı da bayrağı teslim alırken, 'Asil Türk milletinin namus ve şeref timsali şanlı Türk bayrağını öpüyor ve teslim alıyorum komutanım' ifadelerini kullandı.
Milli Savunma Bakanı Yaşar Güler, daha sonra Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile telefonla bayramlaştı. Güler, Cumhurbaşkanı Erdoğan'a serhat şehri Edirne'de bulunduklarını ve bayram namazını Selimiye Camisi'nde kıldıklarını bildirdi. Askerlerin hudutları etkin bir şekilde koruduğunu vurgulayan Güler, Türk Silahlı Kuvvetleri olarak bayramlarını kutladığını belirtti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, telefon bağlantısında askerlere seslenerek, bayramlarını kutladı. Erdoğan, tüm askerlerin ve ailelerinin mübarek Kurban Bayramı'nı tebrik etti. Vatan için görev yapan tüm Mehmetçiklerin bayramını kutladığını ifade eden Erdoğan, şehitleri rahmetle andığını ve gazilere şükranlarını sunduğunu dile getirdi.
Bölgesel ve küresel güvenliğe vurgu yapan Erdoğan, sınır güvenliğinin önemine dikkat çekti. Ülkenin güven ve istikrar üreten bir konuma sahip olduğunu belirten Erdoğan, EFES-2026 Tatbikatı'na da değindi. Arda Hudut Bölüğü'nün 'Hudut namustur' şiarıyla 7 gün 24 saat görev yaptığını kaydeden Erdoğan, askerlerin gösterdiği özveri için teşekkür etti ve her türlü beladan korunmaları dileğinde bulundu.