İzmir'in Çeşme Yarımadası'nda hayata geçirilmesi planlanan ve daha önce Danıştay tarafından iptal edilen turizm projesi, makyajlanarak yeniden gündeme getirildi. 2020 yılında hukuki süreçlerle durdurulan proje, AKP'nin İzmir milletvekillerinin girişimleriyle tekrar gündeme taşındı.
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın, revize edilmiş yeni bir plan üzerinde çalıştığı öğrenildi. Projenin iptali için hukuki mücadele veren Çeşme Kent Konseyi Başkanı Dr. Ahmet Güler, bu yeni planların kamuoyunu yanıltmaya yönelik olduğunu savundu. Güler, projenin amacının turizmi geliştirmek değil, 16 bin hektarlık kamu arazisini özel sermayeye açmak olduğunu belirtti.
Dr. Güler, projenin savunucularının yatak kapasitesini düşürerek projeyi daha mütevazı göstermeye çalıştığını ancak asıl sorunun yatak sayısı olmadığını vurguladı. Yarımadanın ekolojik ve altyapısal kapasitesinin aşıldığını ifade eden Güler, projenin 20 ila 30 milyar dolarlık bir arazi rantı operasyonu olduğunu iddia etti.
Projenin 'turizm kalkınması' söyleminin ideolojik bir örtbas olduğunu dile getiren Ahmet Güler, ilçedeki birçok otelin rezidansa dönüştürülmek üzere kapatıldığını ve mevcut konaklama kapasitesinin dahi tam olarak kullanılamadığını söyledi. Danıştay kararının kesin olduğunu ve aynı alanın yeniden turizm bölgesi ilan edilmesinin hukuken mümkün olmadığını belirten Güler, yargı kararını fiilen geçersiz kılmaya yönelik bu tür teşebbüslere karşı her türlü hukuk mücadelesini vereceklerini duyurdu.