Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Resmi Gazete'de yayımlanan evde sağlık ile palyatif bakım hizmetleri yönetmeliği, sağlık çalışanları tarafından eleştirildi. Yeni düzenlemenin, aile hekimlerinin mevcut iş yükünü artıracağı öngörülüyor.
Birlik ve Dayanışma Sendikası Genel Başkanı Dr. Ahmet Mehlepçi, yönetmeliğin getirdiği yeni sorumluluklara ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Mehlepçi, aile hekimlerine ek personel ve finansal destek sağlanmadan bu yükün üstlenilmesinin güç olduğunu belirtti.
Yeni yönetmeliğe göre, aile hekimlerinin başvurulara 24 saat içerisinde yanıt vermesi veya hastayı ziyaret etmesi gerekebiliyor. Bu durumun, Aile Sağlığı Merkezlerindeki (ASM) poliklinik hizmetlerini aksatabileceği ifade edildi. Mevcut yoğunluk nedeniyle, hekimlerin aynı anda hem merkezde hizmet vermesi hem de ev ziyaretlerini gerçekleştirmesinin mümkün olmadığı vurgulandı.
Düzenlemenin özellikle yaşlı nüfusun yoğun olduğu bölgelerde mağduriyet yaratabileceği kaydedildi. Mehlepçi, sağlık hizmetlerinin yalnızca yönetmeliklerle değil; yeterli personel, zaman ve kaynak planlamasıyla geliştirilebileceğini savundu. Bakanlığın, sahadaki gerçekleri dikkate alarak personel planlamasını yapması gerektiği çağrısında bulunuldu.