İstanbul Bilgi Üniversitesi'nin Cumhurbaşkanı kararıyla kapatılmasının ardından öğrenci ve akademisyenlerin protestoları devam ediyor. Santralİstanbul ve Kuştepe kampüslerinde başlayan eylemler gece boyunca sürdü. Öğrenciler kampüste kalırken, akademisyenler, mezunlar ve çeşitli sivil toplum kuruluşları da eylemlere destek verdi.
Kampüs girişlerine çok sayıda güvenlik görevlisi ve polis yönlendirildi. Öğrencilerden Z.T., kampüste gecelediklerini ve sabah kapıların kilitlenmesine ve polis uygulamalarına rağmen içeri girdiklerini belirterek, 'Çıkmayı düşünmüyoruz' dedi. Üniversitenin üç ana girişinden sadece birinin açık tutulduğu bildirildi. Mezunların ve öğrenci yakınlarının kampüse alınmadığı, öğrencilerin ise sınırlı imkanlarla geceyi geçirdiği ifade edildi.
Bir öğrenci, rektörlüğün çadır ve gıda desteği sağlanacağı yönünde bilgi verdiğini ancak belirsizliğin sürdüğünü aktardı. Öğrenciler, üniversite yönetimi ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yeterli açıklama yapılmamasına tepki gösterdi. Bir ay sonra mezun olacak uluslararası ilişkiler bölümü öğrencisi, 'Okula gelip haklarımızı savunmaya çalıştık. Belki de ilk kez bu kadar çok öğrenci bir araya gelerek ortak şekilde ses çıkardı. Yanımızda hocalarımız ve velilerimiz de vardı. Şimdi kampüste direnişi sürdürüyoruz. Bu yanlış karardan dönülmesini istiyoruz' ifadelerini kullandı.
Kampüste düzenlenen forumlarda öğrenciler ve akademisyenler dayanışma çağrıları yaptı. Başka üniversitelere nakil ihtimalinin bir çözüm olmadığını belirten gençler, 'Eğitim hakkımızı ve yaşam alanımızı savunuyoruz' dedi. Kampüste nöbet tutan akademisyenler ise yüzlerce çalışanın da doğrudan etkilendiğine dikkat çekti. Bir akademisyen, öğrencilerin nakil durumuna ilişkin açıklamalar yapılsa da akademik ve idari personelin durumu hakkında somut bilgilendirme yapılmadığını belirtti.
Yaklaşık 1400 çalışanın bir gecede işsiz kaldığını belirten akademisyen, bunların 500'den fazlasının akademik personel olduğunu kaydetti. 'Bu insanların aileleriyle birlikte düşünülmesi gerekiyor. Çok büyük bir mağduriyet ortaya çıktı' diyen akademisyen, çalışanların sosyal haklarının da kaldırıldığını söyledi. Yemek kartlarının iptal edildiği ve özel sağlık sigortalarının durdurulduğu bilgisini aldıklarını ifade eden akademisyen, 'Bize yalnızca YÖK referanslı, aynı içerikte mesajlar gönderiliyor. İnsanlar bir gecede işsiz kaldı ve nasıl geçineceğini bilmiyor' şeklinde konuştu.