USD 46,55₺ ▲0.03% EUR 53,04₺ ▲0.15% ALTIN 6.109₺ ▲1.20% BTC 2,81M₺ ▼0.19% ☀️ Mugla 32°C
28 Haziran 2026

Marmaris Güncel

Yaşam • Moda • Kültür

ABD Merkez Komutanlığı'ndan İran'daki askeri tesislere hava harekatı
Dünya

ABD Merkez Komutanlığı'ndan İran'daki askeri tesislere hava harekatı

ABD Merkez Komutanlığı, Hürmüz Boğazı'ndaki tanker saldırısı sonrası İran'daki askeri tesislere hava harekatı düzenledi. İran ise ABD altyapılarına misilleme yaptı.

İmza: Marmaris Güncel Dünya Servisi Yayın: 👁 2,035

ABD Merkez Komutanlığı (CENTCOM), Hürmüz Boğazı'nda Panama bayraklı bir tankere yönelik gerçekleştirilen insansız hava aracı saldırısının ardından İran topraklarındaki çeşitli askeri hedeflere hava harekatı düzenlendiğini duyurdu. Operasyonun, ticari deniz taşımacılığını hedef alan saldırılara bir yanıt niteliği taşıdığı belirtildi. Harekat kapsamında askeri teçhizatlar, iletişim ağları, hava savunma sistemleri ve İHA depolama merkezlerinin hedef alındığı bildirildi.

İran Devrim Muhafızları Ordusu (IRGC), Amerikan operasyonuna karşılık olarak Kuveyt ve Bahreyn sınırları içerisinde bulunan ABD altyapı tesislerine füze ve İHA saldırıları gerçekleştirdi. Devlet medyasında yayımlanan resmi açıklamada, mevcut durumun ateşkes koşullarının ihlali anlamına geldiği ve bu durumun iki ülke arasındaki anlaşmalara aykırı olduğu kaydedildi. IRGC yetkilileri, askeri gerilimin diplomatik süreçleri tamamen sonlandırabileceği uyarısında bulundu.

Tahran yönetimi tarafından yapılan açıklamada, Amerikan kuvvetlerinin dün gece ve bugün erken saatlerde gerçekleştirdiği eylemlere karşı kapsamlı bir karşılık verileceği ilan edildi. IRGC, Amerikan ordusunun İran kıyı hattındaki beş ayrı karakola operasyon düzenlediğini teyit etti. İranlı yetkililer, söz konusu askeri müdahalenin deniz seyir kurallarını ihlal eden gemilere yönelik bir tedbir olduğunu savundu.

Haziran ayının başında imzalanan mutabakat metnine dayanarak, İran'ın Hürmüz Boğazı'ndaki navigasyon ve geçiş trafiğini denetleme yetkisine sahip olduğu iddia ediliyor. Askeri yetkililer, kurallara uymayan gemilere yönelik önlemlerin sıkılaştırılacağını duyururken, CENTCOM ise ticari gemilerin rotalarını kullanmaya devam ettiğini bildirdi. Bölgedeki gerilim nedeniyle Kuveyt ve Bahreyn askeri birimleri alarm seviyesini en üst düzeye çıkardı.

İlgili Haberler