ABD ile İran arasında gerçekleştirilen ilk tur müzakerelerin tamamlanmasının ardından Pakistan ve Katar tarafından ortak bir açıklama yapıldı. Yapılan bilgilendirmede, görüşmelerin yapıcı bir atmosferde ve olumlu bir seyirde geçtiği belirtildi.
Yüksek Düzeyli Komite ve Çalışma Grupları Kuruluyor
Müzakere sürecinin teknik düzeyde devam ettirilmesi amacıyla yeni bir mekanizma hayata geçirildi. Tarafların, süreci siyasi boyutta denetlemek üzere bir Yüksek Düzeyli Komite oluşturulması konusunda mutabık kaldığı bildirildi. Ayrıca nükleer program, yaptırımlar ve mevcut uyuşmazlıkların çözümü için özel çalışma gruplarının kurulduğu ifade edildi.
60 Günlük Yol Haritası Belirlendi
Ortak açıklamada, nihai bir anlaşmaya varılması için 60 günlük bir hedef konulduğu ve bu doğrultuda bir yol haritası üzerinde uzlaşıldığı kaydedildi. Deniz güvenliği kapsamında Hürmüz Boğazı'ndaki geçişlerin emniyetli sağlanması amacıyla taraflar arasında bir iletişim hattı tesis edildi. Görüşmelerde petrol satışı lisansları ve İran varlıklarının serbest bırakılması konularında ilerleme kaydedildiği aktarıldı.
Gerginlik Azaltma Birimi Kurulacak
Lübnan ile ilgili askeri faaliyetlerin sonlandırılması hedefiyle bir "Gerginlik Azaltma Birimi" kurulması kararlaştırıldı. Sürecin sağlıklı bir şekilde ilerlemesi için arabulucu ülkelerin desteklerinin devam edeceği vurgulandı.