ABD Başkanı Donald Trump, Beyaz Saray'da gerçekleştirilen bir imza töreninin ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Trump, Kolombiya'daki seçim sonuçları ve İngiltere eski Başbakanı Keir Starmer'ın istifasına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Kolombiya cumhurbaşkanlığı seçimlerini sağcı aday Abelardo de la Espriella'nın kazanmasını değerlendiren Trump, bu sonucun iki ülke arasındaki ilişkileri güçlendireceğini belirtti. Espriella'nın açık ara farkla kazandığını ifade eden Trump, "Kazanması beklenmiyordu ama kazandı, hem de açık ara, bu benim için bir onurdu." dedi. Trump ayrıca, Espriella ile ilişkilerinin "çok daha iyi" olacağını öngördüğünü dile getirdi.
İngiltere Başbakanlığı görevinden ayrılan Keir Starmer hakkında da konuşan Trump, Starmer'ın şahsen iyi bir insan olduğunu ancak NATO politikaları konusunda ABD ile uyumlu hareket etmediğini savundu. Starmer'ın enerji politikalarını sert bir dille eleştiren Trump, Kuzey Denizi'ndeki petrol kaynaklarının kullanılmamasını ve rüzgar türbinlerine verilen aşırı önemi eleştirdi.
İngiltere'nin enerji ihtiyacını Norveç gibi ülkelerden karşılamasının bir sorun olduğunu vurgulayan Trump, Keir Starmer'ın enerji ve göç yönetimi konularındaki hataları nedeniyle kendisine zarar verdiğini iddia etti. Trump, Starmer'a gelecek kariyerinde başarılar dilediğini de sözlerine ekledi.