ABD Başkanı Donald Trump, sosyal medya platformu üzerinden yaptığı açıklamada, Amerikan teknoloji şirketlerine yönelik dijital hizmet vergisi uygulayan veya bu yönde hazırlık içerisinde olan ülkelere karşı sert ticari yaptırımlar uygulanacağını duyurdu.
Trump tarafından yapılan açıklamada, söz konusu vergiyi hayata geçiren ülkelerin ABD'ye gerçekleştireceği tüm ihracat kalemlerine yüzde 100 oranında gümrük vergisi uygulanacağı belirtildi. Özellikle bazı Avrupa ülkelerinin Amerikan teknoloji devlerini hedef alan düzenlemeler üzerinde çalıştığı ifade edildi.
Ticari anlaşmaların geçerliliği konusunda da kritik bir uyarıda bulunan Trump, uygulanacak bu yüksek tarifelerin ilgili ülkelerle imzalanmış, yürürlükte olan veya onay aşamasındaki tüm ticaret anlaşmalarını geçersiz kılacağını kaydetti.
Dijital hizmet vergisi yönünde herhangi bir adım atılması durumunda, ek gümrük tarifelerinin vakit kaybedilmeksizin devreye alınacağı vurgulandı. Bu hamle, küresel ticaret dengeleri açısından ağır yaptırımlar olarak değerlendiriliyor.